אבחון בקשתית ולובן העין

אירידיולוגיה -

אבחון דרך קשתית ולובן העין

ב-1837 נער בן 11 מצא בחצר הבית שלו ינשוף עם כנף שבורה. 
מכיוון שלינשופים יש עיניים גדולות הוא שם לב לסימן שחור בעין של הינשוף. הנער טיפל בינשוף עד הכנף הבריאה וככל שעבר הזמן הוא שם לב שהסימן בעין הלך ונעלם. 

לימים גדל אותו נער והפך לרופא, הוא זכר את מקרה הינשוף החליט לבדוק את העניין לעומק. הוא הצליב מקרים בין מה שקורה בגוף למה שקורה בעין וכך עד היום משמת מפת האירידולוגיה שלנו את חקר העין.

רופאים נוספים הצליבו מידע ונושא האבחון דרך הקשתית ולובן העין, הפך לנפוץ ומוכר מאוד בעולם, וישנם בתי חולים המשתמשים בשיטה זו על מנת לבדוק ממצאים ולאשר את ממצאי הבדיקות הקונבנציונליות מול הממצאים בעין.

אבחון דרך קשתית ולובן העין, אירידיולוגיה​ - אפרת סטביצקי

בקליניקה אני מאבחנת דרך העין - בצורה הבאה:

מטופל מגיע אלי בדרך כלל בגלל שאלה בריאותית הצצה בפניו, אני מצלמת את העין בעזרת מצלמה מיוחדת ומעבירה את התמונות למחשב על מנת להגדילן ולרדת לשורש הבעיה.

דרך אבחון הקשתית והלובן ניתן לראות פוטנציאל של מבנה מולד על הגוף, חולשות של אברים, גנטיקה, פעילות יתר או תת פעילות של איברים ובלוטות, נטייה לסוכרת, זרימת דם ואיכותו, מצבים רגשים ועוד.

לא ניתן לראות דרך העין:

מחלות, ערכי לחץ דם, הריון, רמות סוכר, סוכרת נעורים.

בעזרת האבחון אני יכולה לרדת לשורשן של בעיות לדוגמא:

מטופלת שהגיעה אלי עם מגרנו קשות. לאורך שנים טופלה על ידי משככי כאבים שונים וכלום לא עזר באמת. כאשר צילמתי את העין אבחנתי כי מקור הכאבים מגיע מזיהום המערכת העיכול. טיפלנו בזיהום ופתרנו את בעיית כאב הראש.

דוגמא נוספת של תהליכים שאני יכולה לצפות:

הגיע אלי מטופל שעבר בדיקות סקר ממקום העבודה שלו. הבדיקות היו מקיפות מאוד. יחד עם זאת הוא לא ידע לשים את האצבע על "תחושות מוזרות" לדבריו המתחוללות בגופו.

כאשר צילמתי את העין הבחנתי בחולשה רצינית מאוד בזרימת הדם. הפניתי אותו לבדיקת של עורקי צוואר (משהו שהוא לא עבר בבדיקות הסקר), וגם גילו כי אחד מעורקי הצוואר חסום ב-75%.

מיד הריצו אותו לבדיקות מקיפות יותר, שהובילו לצינתור ופתיחה של החסימה. אם לא היו עולים על כך בזמן יתכן כי היה סובל מאירוע מוחי.

דילוג לתוכן